לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

כלכלת האסימונים למערכות אקולוגיות

כלכלת האסימונים token economy מאת צוות האתר מתרגם - קהילה יוצרת - דרך גוף
כלכלת האסימונים token economy מאת צוות האתר מתרגם - קהילה יוצרת - דרך גוף


אנו עדים לתחילתה של פריחה בתחום מערכות אקולוגיות - כמו זו של דרך גוף - המאפשרות לנצל את המהירות והאבטחה שמציעה הטכנולוגיה ליצירת כלכלה מבוזרת ובעלות של משתמשים.

בכל תחום, תפישה חדשה גורם לאוצר המילים להתערער מעט. מילים חדשות נכנסות ללקסיקון. לפעמים משתמשים בשמות מקוצרים, שלא לדבר על תרגום לעברית, במאמר זה נעשה לכם קצת סדר, ונסביר את הניואנסים וההבחנות כדי להבין מה באמת קורה.

כך זה גם עם טכנולוגיה חדשה, ועם מה שניתן לכנות "כלכלת האסימונים" - הכוללת את כלכלת "הקריפטו", להבדיל מביטקוין ובלוקצ`יין.

אז ננסה לעשות לכם קצת סדר במונחים.

אסימונים קיימים כבר זמן מה, אבל הבמה מתארגנת יותר ויותר לאפשר תשתית לאקוסיסטמות - כלכלה של עמיתים ומשתשמים בעולמות התוכן - כמו זו של דרך גוף.

מערכות אקולוגיות המאפשרות לנצל את המהירות והאבטחה שמציעה הטכנולוגיה אסימונים כדי לאפשר גמישות וחדשנות של שימושים.

כדי לקבל תחושה עד כמה קריפטו נהיים מתפשטים, קחו בחשבון את החדשות השבוע ש-eBay בוחנת את הצגתם של אסימונים שאינם ניתנים לשינוי (NFT), ובוחנת גם אם לקבל מטבעות קריפטוגרפיים כתשלומים. לרובם יש היכרות חולפת עם NFTs, המשמשים להפוך אמנות, מוזיקה, ציוצים, ממים וכל מיני פריטי אספנות להצעות דיגיטליות חד-פעמיות, שלעיתים עשויות להגיע למחירים אסטרונומיים לעשרות מיליוני דולרים. Altcoins, כמו Dogecoin, הם אסימונים דיגיטליים שעוררו מדי פעם טירוף ספקולטיבי (כפי שדיווח בלומברג, מערכות הסחר הקריפטו של Robinhood הוצפו בביקוש).

ובנהון נוסף לעבר טוקניזציה, בחלק אחר של התחום המסחרי, אמרה ויזה בשיחת הרווחים שלה שהיא עברה אבן דרך ברבעון הראשון על ידי חציית רף שני מיליארד האסימונים, עלייה מ-1.4 מיליארד בתקופת ספטמבר .

אבל: בלוקצ`יין זה לא ביטקוין זה לא Dogecoin זה לא ה-NFT זה לא כלכלת האסימונים.


האסימון עצמו

ברמה הרעיונית, אסימון הוא פשוט חפץ - מטבע, אם תרצה, כלי, באמת - שמייצג משהו אחר: ערך, מעט מידע, סחורה, שירות, חוזה, שמוחלף בין מסיבות. אסימוני אבטחה, בסוג אחר של הנפקה, יכולים לתת למקבלים בעלות חלקית על נכס אמיתי, כגון נדל"ן. אסימוני שירות קשורים למטרה מסוימת, כגון ביצוע עסקאות.

יותר ויותר, בעידן הדיגיטלי, נוצרים אסימונים באמצעים דיגיטליים, המאכסנים באופן קריפטוגרפי את יחידות המשמעות והנתונים הללו.

...והבלוקצ`יין

אל תבלבלו בין אסימונים או קריפטו - אסימון הביטקוין או האסימון Ethereum - עם הבלוקצ`יין. בלוקצ`יין הם ה"ספרים" הדיגיטליים שבאמצעות מסד נתונים מבוזר משמשים למעקב אחר חילופי הדברים המתרחשים בין הצדדים. לא כל הנכסים או ההחזקות שחוצים בלוקצ`יין הם אסימונים, ולא כל האסימונים צריכים בלוקצ`יין כדי לעבור בין הצדדים. ניתן לטעון, אנו רואים אסימונים ובלוקצ`יין מתכנסים.

הסיבה לכך היא שלפחות חלק מהמרכיבים של הבלוקצ`יין - השכבה העומדת בבסיס העלייה הכללית של "כלכלת האסימונים" - אטרקטיביים באופן אוניברסלי לאלה שרוצים להשתתף. כלומר: העסקאות הן עמית לעמית, חותכות מתווכים. לכאורה, זה מאפשר לעסקאות להתרחש במהירות ובביטחון - והן זולות יותר, כי פחות צדדים מעורבים ש"נוגעים" בעסקה. מה שנסחר ישירות בין הצדדים הם זכויות, ולפעמים ערכים כלכליים, ללא שינוי - על ביטקוין (והערך הנלווה שלו ל-56,000 דולר), למשל - שזורמות בין ארנקים דיגיטליים.

אסימונים יכולים להיות ניתנים לשינוי, ויכולים לייצג תביעה על, נניח, החזקה ממוכרת. כל ביטקוין זהה לכל ביטקוין אחר, וכל תביעה סמלית לבעלות כסף או חלקית תהיה זהה לכל כמות אחרת. אסימונים שאינם ניתנים לשינוי קשורים לאמנות מיוחדת במינה או לציוץ של אילון מאסק. אסימונים יכולים גם להעניק זכות, למשל, ליהנות מאירוע בשידור חי או לספק הוכחת זהות לנסיעה.

token economy#
blockchain#
#כלכלת_אסמונים

צוות האתר מתרגם תרגום מאתר pymnts.com
סרטון מוטמע של
Systems Innovation

כל המאמרים של קהילה יוצרת:

התנועה חייבת להמשך

התנועה חייבת להמשך

סרטון מחול בהמשכים ... 42 רקדנים אמרקאים מחוברים בתנועת שרשרת שכולה מכתב אהבה לריקוד.» מאת צוות האתר

התנועה חייבת להמשך

התנועה חייבת להמשך

» מאת צוות האתר

קולות שמימיים בכל העולם

קולות שמימיים בכל העולם

185 קולות 243 ערוצים 12 מדינות Lux Aurumque» מאת צוות האתר

קולות שמימיים בכל העולם

קולות שמימיים בכל העולם

» מאת צוות האתר

לאן זזים ?

לאן זזים ?

בעולם אידאלי של ריבוי אפשרויות וזהויות כל אחד יהיה גם יוצר. דרך גוף מתרחבת כקבוצה ונעה למסע של התפתחות והתארגנות, במטרה להפוך לעסק חברתי שיתופי.» מאת צוות האתר

לאן זזים ?

לאן זזים ?

» מאת צוות האתר

כל הפעילויות של קהילה יוצרת:

דרך גוף כקבוצה

מפגשי הנעה

תיעוד מפגשי קהילה. שני מפגשים מעוררי השראה, מחשבה, התרגשות והכרות 💎» עם משתתפים: גיל, דניאל, קליה, שמואל, קרן, אמיקו, עינת, יצחק, יפעת, ורד, נחמן, עופר, אפרת, אביב, דורית, אילן, סמדר, ניר, אורי, ריבי.

דרך גוף כקבוצה

מפגשי הנעה

עם: משתתפים: גיל, דניאל, קליה, שמואל, קרן, אמיקו, עינת, יצחק, יפעת, ורד, נחמן, עופר, אפרת, אביב, דורית, אילן, סמדר, ניר, אורי, ריבי.

מפגש עמיתים : עדכונים הדרכות שיתופים

מפגש עמיתים

מפגש זום משותף מנחים ומדריכים, מפיקים ומארחים.מועד יקבע מפעם לפעם ויפורסם כאן» עם ריבי נסים

שלישי
מפגש עמיתים : עדכונים הדרכות שיתופים

מפגש עמיתים

עם: ריבי נסים

מתי: שלישי

הזמנה לשותפי תוכן

שותפי תוכן

מי יהיה היוצראוצר הבא? #cureator ?Cureator=אוצר creator=יוצר. לאצירה, יצירה והפצה של תוכן איכותי ועדכני לכל מי שאוהב לזוזזזז» עם צוות האתר

הזמנה לשותפי תוכן

שותפי תוכן

עם: צוות האתר

שיתוף חברים
עם : צוות האתר מתרגם